Genieten - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van WendyinCostaRica - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van WendyinCostaRica - WaarBenJij.nu

Genieten

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2015 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Hola! deze week was echt weer genieten. Niet de buikpijn, misselijkheid en diarree :( maar de leuke dingen. Donderdag ben ik namelijk spiritueel gereinigd door de Shaman. Merk er niet veel van maar het zal vast geholpen hebben. De Shaman is dus de (spirituele) doktor van de indianen en iedere community heeft er 1. Wonderbaarlijke informatie weer ontvangen over de toepassing van allerlei planten en boomschors. Helaas hebben wij al die planten niet in ons kikkerlandje, maar ach, we hebben in ieder geval wel drop en kaas enzo.

Aangezien het eten hier in de supermarkten tamelijk duur is ben ik op zoek gegaan naar andere mogelijkheden. Het blijkt dat op random tijden een truck door de stad rijdt om fruit en groenten te verkopen die 3x zo goedkoop zijn! Halleluja. Ook het water kunnen we via de stageplek nu overkopen aangezien zij het weer via een andere truck kopen. 19 liter water ipv de pietluttige 6 liter die we in de winkels kopen (voor dezelfde prijs!). Happy.

Zaterdag zijn we naar Limon gegaan. De stad ansich stelde niet veel voor maar ze hebben wel een Burger King! En daar hebben wij natuurlijk graag een busreis voor over van 1,5 uur. De burger met frietjes hebben we met veel liefde naar binnen geschoven (het was natuurlijk de dag van de liefde en die liefde is zeker beantwoord).
Even terugkomen op de busreis.. Wat een fantastisch maffe regeling! Mensen kunnen gewoon in en uitstappen zoals het hun uitkomt. Ergens langs de weg staan mensen die met en met worden opgepikt op de meest gekke plaatsen. Ook als je eruit wilt, trek je even aan het touwtje (zoals wij op de stopknop drukken) en de bus stopt voor je, ook al is het in de middle of nowhere. Verbazingwekkend, maar het werkt schijnbaar wel.

In de bus van Limon weer terug naar Puerto Viejo kwam er een meid naast me zitten. Sprak geen woord Engels waardoor ik verplicht werd Spaans te spreken. Toch wel lastig als je nog niet zo veel woorden kent.. Maar oké, het is enigszins gelukt en wat bleek, ze ging 's avonds op stap! Aangezien me gusta bailar, wilde ik meer weten! Mijn roommies zijn niet zo van het stappen en dansen en ik wilde toch wel eindelijk de Caribische sfeer proeven. Dus nummers uitgewisseld en afgesproken om 's avonds dan samen op stap te gaan. Zo gezegd, zo gedaan en ondanks dat het regende, ik alleen moest gaan en niemand kon heb ik een fantastische reggaenight gehad! Uiteindelijk bleek de vriend waarmee ze op stap ging mijn collega te zijn en waren er mensen bij die in hetzelfde appartementen complex verblijven. HOE toevallig!

Zondag weer een relaxed dagje, blogje schrijven en van een afstand een beetje meegenieten van de carnaval die thuis afspeelt en ik helaas moet missen :(

  • 15 Februari 2015 - 20:04

    Carin:

    Hoi Wendy ,

    Wat leuk om jou verhalen te lezen ,ik blijf het steeds doen ,,geweldig wat je mee maakt echt leuk en dansen ???kan me voorstellen dat jij er zin in had ,nu dat is dus gelukt ,weer veel plezier en geniet maar van t weer hier blijft t zo rond de 2 a 3 graden ,`ZON is dus veel fijner

    Groetjes carin

  • 16 Februari 2015 - 06:48

    Frank:

    hallo Wendy, wederom een leuk reisverslag. Hier is langzaam/voorzichtig de lente begonnen. Gisteren de gehele dag een lekker zonnetje en hopelijk de komede week hetzelfde weer. Geniet maar lekker van de Costa Ricaanse temperaturen en weer een leuke week toegewenst.. De buurtjes...

  • 16 Februari 2015 - 07:42

    Nicky:

    dat klinkt weer helemaal heerlijk! Gelukkig bevalt het je zo goed! En wel echt super zo'n avondje dansen :D ik was wel meegegaan :p overigens ook wel naar die burger king ;)
    Ben weer benieuwd naar je volgende verslag :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 2616

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Stage in Costa Rica

Landen bezocht: