Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van WendyinCostaRica - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van WendyinCostaRica - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Blijf op de hoogte en volg

25 Februari 2015 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

De dagen vliegen voorbij en mijn projecten krijgen steeds meer vorm. Vorige week weer een hoop leuke dingen gedaan.

Vrijdag was een leuke dag. 's Ochtends om 7 uur werd ik op stage verwacht om te gaan hiken met de nieuwe guía. De gids wist een hoop en was erg enthousiast (aangezien hij de hele hike een enorme telescoop meesleepte met standaard, waardoor ik de watermeloen moest meenemen..). Uiteindelijk bleek de telescoop wel handig aangezien we zo een perezoso (luiaard) en yellow eyelash viper hebben kunnen zien. Na een vochtige wandeling van ongeveer 2,5 uur kwamen we aan op het strand met een PRACHTIG uitzicht waar we de watermeloen hebben gegeten.
Na de hike had een collega me overtuigd om 's middags nog mee te gaan met de canopy tour. Veel lol weer gehad met de gidsen die me tevergeefs Spaans probeerde te leren.
's Avonds lekker wezen uiteten en daarna geprofiteerd van de gratis cocktails (for ladies) in een bar: Mango.

Zaterdag was de planning om naar de markt te gaan.. En helaas weer niet gelukt. Niet dankzij mij, maar mijn lieve roomies die iets langer bleven liggen dan gepland. Achja, volgende week nog een kans.
Een dag muy caliente was het. We zijn dus lekker tranquilo naar Punta Uva gefietst (ong. 8 km). Een ander mooi strandje waar we lekker in de zee hebben ‘gespeeld’. Golven blijven leuk en ik kan er ook steeds beter tegen (lees: minder zeeziek), victory! Op de terugweg had Morgane een groep black howler monkeys gespot in bomen langs de weg. Altijd leuk om te zien van zo dichtbij.
Een heerlijke homemade icecream gegeten om de ‘lange’ terugweg te overbruggen. Banaankokos en kaneel waren mijn keuze, voor de liefhebber.

Terug op het appartement was het even douchen en door naar stage voor een afscheid van een Fransoos, waar we daarna nog spontaan mee zijn gaan uiteten. PIZZA of course. mmm..

Zondag gingen we op de bonnefooi naar Cahuita’s nationaal park. Nadat de bus er na 3 kwartier nog niet was, besloten we toch maar naar de main busstop te lopen. Wat bleek, op zondag rijden de bussen 1 x in de 2 uur haha. Nou ja, pura vida. Het was mooi weer en een zondag dus who cares. In Cahuita lekker gewandeld, op het strand gelegen, vers vruchtensapje gedronken en na een lekker avondmaal weer terug naar Puerto Viejo.
Adios!

  • 25 Februari 2015 - 20:50

    Carin:

    Super leuk wat jij allemaal meemaakt ,wat een geluk heb je toch ,en dan ook nog veel zien en super mooi weer , geniet er maar van hier is t vies weer en regen bah bah ,geef mij maar liever zon .

    Veel groetjes en geniet Carin

  • 25 Februari 2015 - 20:53

    Nicky:

    het klinkt het geweldig!!! Ik geniet helemaal met je mee! Hoe bevalt de stage verder? Druk druk? En hoe gaat het Spaans je af?? Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 911
Totaal aantal bezoekers 2610

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Stage in Costa Rica

Landen bezocht: